събота, 7 април 2012 г.

Lemon Meringue Pie/ Лимонов Меренге Пай



Продукти:

3 големи яйца (разделени на белтъци и жътъци)

150г/2/3 ч.ч. пудра захар (аз сложих двойно количество,защото не ми беше достатъчно сладко)

1 лимон –кората и сока (аз сложих и малко сок от лайм защото ми се намираше)

25гр/1/2 ч.ч. хлебни трохи

250 мл/1 ч.ч . прясно мляко

1 ванилия (моя добавка)









 






За основата:

115гр/ 1ч.ч. брашно

Щипка сол

50гр/ ¼ ч.ч. краве масло нарязано на кубчета

50 гр/ ¼ ч.ч. свинска мас на (ако нямате мисля, че може да се замени с краве масло)

1 с.л. пудра захар (при мен 4 с.л.)

15 мл/ 1-2 с.л студена вода





 













  1.   За да приготвите тестото, пресейте брашното в дълбока купа,добавете маслото и маста и мачкайте с ръка докато се образуват трохи, добавете захарта и достатъчно количество студена водаи доомесете до меко тесто.Разточете тестото върху набрашнена повърхност и го разстелете в 21 см тавичка за пай (аз нямам такава и използвах 25 см. Откопчаваща се форма).Поставете тавата в хладилника докато приготвите останалите съставки.

 


















       2. В купа поставете жълтъците и 2 с.л. пудра захар(тук вече действайте на вкус, на мен 2 лъжици са ми крайно недостатъчни аз сложих доста повече), добавете лимоновата кора и сок, хлебните трохи и прясното мляко, разбъркайте с вилица и оставете сместа в хладилника да кисне 1 час.

 

 








 






3. Загрейте фурната на 200 С˚ . Разбийте добре лимоновата смес и изсипете в застланата с тесто тавичка. Печете 20 минути или докато върху плънката се появи леко розова коричка. Извадете пая от фурната и поставете тавата в/у метална решетка да се охлади за около 30 минути. Намалете температуратана фурната на 180 С˚ илина150 С˚ ако е с вентилатор.

















4. Разбийте белтъците на гъст сняг, добавете ванилията и малко по малко добавяйте пудрата захар ( тук пак действах на вкус със захарта). Разстелете внимателно върху пая.

















5. Печете още около 20-25 мин. Или докато целувчената смес се покрие с хрупкава светлокафява коричка.Охладете пая върху метална решетка!










*Рецептата е взаимствана от книгата Complete Comfort Food

Няма коментари:

Публикуване на коментар