вторник, 30 август 2011 г.

Това е тортата, която направих за първия рожден ден на Жорко, моето слънчево момченце! Жорко, както го наричам аз или Георги, както е записан в акта си за раждане се роди на 30.07.2010 година. Едно много желано и изстрадано бебе, което заедно със сестричката си Дея, пълни дните ми с радост и смисъл!Жорко е страхотно,малко момченце, което заслужава една страхотна и не чак толкова малка торта, за достойно отбелязване на първата годинка от живота му! Отдавна бях решила, тортата да бъде на два етажа, защото един ми се струваше прекалено недостоен за това грандиозно събитие в неговия или по-скоро в моя живот, остана само да измисля темата на торта! Не се чудих дълго какво да избера, а много бързо се спрях на темата  "Джунгла", първо защото Жорко е зодия лъв и второ, защото смятам, че това е тема, от която би се получила една чудесна детска торта. Както вече споменах бях решена тортата да е на два етажа, но когато започнах да правя сместа за блатовете, реших да импровизирам с една неизпробвана рецепта и така се получи доста голямо количество смес, и типично по нашенски, "да не се хвърля, че пари се дало:)" реших да изпека едно малко блатче, което в последствие "да не остава зян" се превърна в трети етаж на тортата:) Импровизирах и в крема:), до сега не бях ползвала фъстъчено масло и си казах сега е момента, нали тортата щеше да е за лична консумация. Под лична нямам предвид, че само аз щях да я консумирам, а че предвидените консуматори щяха да са от семейството или много близки на семейството хора и така ако станеше издънка нямаше много да се разчуе:) И така сиропирах неизпробваните блатове с карамелен сироп и ги сглобих с импровизирания крем от фъстъчено масло, сладкарска и кондензирана сметана и маскарпоне и смея да твърдя, че се получи доста сполучлива комбинация! Вторият етаж направих с пандишпанените блатове, напоени с кафенце и малко уиски и крем тирамису! Стана една много вкусна торта! Да си ми жив и здрав Жорко!


1 коментар:

  1. Прекрасна е тортата,а аз лично имам честта да познавам тая мила мама Поли и много се радвам,че сърцето и дните и са изпълнени с много любов и радост от две прекрасни дечица.Поздрави Поли...!

    Вяра

    ОтговорИзтриване